Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2012

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ

0 σχόλια

                   ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΟ ΤΙΤΛΟ

Για δεύτερη φορά, επισκέφτηκε το σχολείο μας την Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου η η εκπαιδευτικός, συγγραφέας, δημοσιογράφος και πρώην υπεύθυνη προγραμμάτων της Δ' διεύθυνσης Ευτυχία Νικολακοπούλου για την συνέχιση των μαθημάτων με σκοπό να ενημερώσει τα παιδιά της δημοσιογραφικής ομάδας γύρω από την έννοια της δημοσιογραφίας.
Μίλησε για το πως πρέπει να φτιάχνεται ένας τίτλος για προσελκύσουμε τον αναγνώστη να διαβάσει το κείμενό μας. Στην συνέχεια ανάλυσε τις λέξεις και φράσεις που πρέπει να βάζουμε στον τίτλο για να είναι επιτυχημένος. Μάθανε, επίσης ότι δεν πρέπει να βάζουμε ρήμα στο τέλος του τίτλου αλλά στην αρχή και ότι άμα δεν είναι αναγκαίο, καλύτερα να μην το χρησιμοποιούμε καθόλου, όπως και να αποφεύγουμε τα αποσωποιητικά. Οι τίτλοι πρέπει να είναι μικροί σε έκταση και συνήθως με παχιά γραμματοσειρά για να φαίνονται τα γράμματα.

Έδειξε μερικά παραδείγματα τίτλων από εφημερίδες για να δούμε στην πράξη όλα αυτά που είχαμε αναλύσει πιο πριν. Στο τέλος του μαθήματος είπε ότι χάρηκε πολύ που μας ξαναείδε και ότι ελπίζει να ξαναέχουμε την ευκαιρία να κάνουμε μάθημα μαζί! 


ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΔΕΜΕΝΑΓΑΣ, ΑΔΑΜΑΝΤΙΑ ΜΠΟΥΚΑ

Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2012

14ος ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ

0 σχόλια

ΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΗΓΗΜΑΤΟΣ


Η Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών (Π.Ε.Λ.) προκηρύσσει τον 14ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Ποίησης και Διηγήματος για το 2012.
Ο διαγωνισμός απευθύνεται στους μαθητές της Γ΄ τάξης Γυμνασίου και συμμετέχουν με ένα ποίημα ή ένα διήγημα ή και τα δύο.
Τα ποιήματα δεν πρέπει να υπερβαίνουν τους τριάντα (30) στίχους και τα διηγήματα τις πέντε (05) σελίδες.
Κάθε έργο υποβάλλεται σε πέντε (5) δακτυλογραφημένα αντίτυπα, με το ψευδώνυμο του συμμετέχοντα στο πάνω δεξιό μέρος της σελίδας. Το ψευδώνυμο που θα χρησιμοποιήσει ο κάθε μαθητής πρέπει να είναι μονολεκτικό και γραμμένο ελληνικά. Π.χ. Νεφέλη, Δαναός, Αλκαίος, Αγέρι, Δανάη.
Το ονοματεπώνυμο του μαθητή, η διεύθυνση κατοικίας του, το τηλέφωνό του καθώς και τα πλήρη στοιχεία του σχολείου του θα πρέπει να βρίσκονται σε κλειστό μικρότερο φάκελο, που εξωτερικά θα έχει μόνο το ψευδώνυμό του και τον τίτλο του έργου του.
Τα κείμενα πρέπει να αποσταλούν σε φακέλους από τους Διευθυντές των σχολείων ή απευθείας από τους μαθητές έως την 20η Μαρτίου 2012, στη διεύθυνση: Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών, οδός Γερανίου 41 (2ος όροφος), Τ.Κ. 104 31 Αθήνα (τηλέφωνο: 210- 3302550) με την ένδειξη «Για τον διαγωνισμό ποίησης» ή «Για τον διαγωνισμό διηγήματος». Μέσα στο φάκελο αποστολής θα είναι και ο μικρότερος φάκελος με τα πραγματικά στοιχεία του μαθητή.
Περισσότερες πληροφορίες δίδονται στο τηλέφωνο 210-6040097.


Σάββατο 11 Φεβρουαρίου 2012

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ

0 σχόλια

ΕΠΟΧΙΚΗ ΓΡΙΠΗ

Το τελευταίο διάστημα βρίσκεται σε έξαρση , ταλαιπωρώντας παιδιά και γονείς, η εποχιακή γρίπη. Παραθέτουμε χρήσιμες συμβουλές για την αποφυγή της.
Η γρίπη είναι οξεία νόσος του αναπνευστικού συστήματος που προκαλείται από τους ιούς της γρίπης και μεταδίδεται πολύ εύκολα από το ένα άτομο στο άλλο. Μπορεί να προκαλέσει από ήπια έως και πολύ σοβαρή νόσηση. Οι περισσότεροι υγιείς άνθρωποι ξεπερνούν τη γρίπη χωρίς να παρουσιάσουν επιπλοκές, ορισμένοι όμως, όπως άτομα που ανήκουν σε ομάδες υψηλού κινδύνου, διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο για σοβαρές επιπλοκές από τη γρίπη. Στην Ελλάδα εποχικές εξάρσεις γρίπης εμφανίζονται  κατά τους χειμερινούς μήνες (από τον Οκτώβριο έως τον Απρίλιο).
Μέτρο πρόληψης είναι και η αυστηρή τήρηση των μέτρων αναπνευστικής υγιεινής και υγιεινής των χεριών.

ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ
  • Αποφεύγετε τη στενή επαφή με άτομα που έχουν συμπτώματα λοίμωξης  αναπνευστικού. Να βρίσκεστε τουλάχιστον ένα μέτρο μακριά.
  • Αποφεύγετε να αγγίζετε τα μάτια, τη μύτη και το στόμα σας, που αποτελούν τις κύριες πρώτες θέσεις πιθανής προσβολής.
  • Πλένετε συχνά τα χέρια σας.
  • Αποφεύγετε χώρους με συνωστισμό.
  • Ανοίγετε συχνά τα παράθυρα και να φροντίζετε τη συχνή ανανέωση του αέρα στους χώρους όπου βρίσκεστε.
  • Τα άτομα με συμπτώματα λοίμωξης του αναπνευστικού πρέπει να καλύπτουν τη μύτη και το στόμα κατά τη διάρκεια του βήχα ή του φτερνίσματος με καθαρά χαρτομάντιλα μιάς χρήσεως, τα οποία πρέπει να πετάνε αμέσως μετά και να πλένουν τα χέρια τους.
  • Φροντίστε τον εαυτό σας με σωστή διατροφή, επαρκή ύπνο, αποφυγή του άγχους, άσκηση, αποχή από το κάπνισμα, τακτική προληπτική παρακολούθηση.

ΚΑΝΟΝΕΣ ΟΡΘΗΣ ΠΛΥΣΗΣ ΧΕΡΙΩΝ
  • Χρησιμοποιήστε καλό αντισηπτικό σαπούνι σε όλη την επιφάνεια των παλαμών και των καρπών, χωρίς να παραμελήσετε την ραχιαία επιφάνεια των δακτύλων.
  • Πλύνετε καλά τα χέρια παλάμη- παλάμη πάνω- κάτω, δάκτυλο- δάκτυλο, χωρίς να αμελήσετε τις πτυχές ανάμεσα στα δάκτυλα και την περιοχή κάτω από τα νύχια, τουλάχιστον επί εικοσιπέντε δευτερόλεπτα.
  • Ξεπλένετε με άφθονο νερό.
  • Στεγνώστε με κάτι καθαρό ή ξηρό αέρα.

            ΠΗΓΕΣ
                       Κέντρο Ελέγχου & Πρόληψης Νοσημάτων (ΚΕΕΛΠΝΟ)
                       ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ. Καθημερινή εφημερίδα των Κυκλάδων

Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου 2012

ΜΠΟΥΚΑ ΓΙΑΣΕΜΗ

1 σχόλια
ΜΙΑ ΒΟΛΤΑ ΣΤΟ ΒΟΥΝΟ

Ανεβαίνεις στο βουνό
Βρίσκεις λουλούδια ένα σωρό!
Δέντρα πράσινα πυκνά
Βλέπεις εκεί πάρα πολλά!

Πουλιά να κελαηδάνε
στο δέντρο πάνω το ψηλό,
κι ένα ελάφι τρέχει στη λίμνη
νεράκι να πιεί δροσερό.

Έναν βοσκό λίγο πιο πέρα
Μια τόσο ηλιόλουστη μέρα
Τα πρόβατά του να βόσκει, ξέγνοιαστα

Αν κοιτάξεις από κάτω
Τα τοπία τα ωραία
Θα σκεφτείς από μέσα σου
Αχ, τι όμορφη θέα!

ΣΣ. Το ποίημα αποτελεί εργασία που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο μαθήματος των Νεοελληνικών κειμένων της Καθηγήτριας Κατερίνας Αθανασίου.

Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου 2012

ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝΤΑΣ

0 σχόλια
 "ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ" ΚΑΡΤΕΣ

Την τελευταία μέρα του σχολείου πριν κλείσει   για τα Χριστούγεννα, το τμήμα Β'1 μαζί με την καθηγήτρια Αρδαβάνη Πόπη, έφτιαξε χριστουγεννιάτικες  κάρτες  με ένα διαφορετικό τρόπο, που έχει ως  βάση τα μαθηματικά. Όλη η τάξη ήταν  ενθουσιασμένη, τα παιδία συνεργάζονταν  μετάξι τους και το αποτέλεσμα ήταν πολύ ωραίο και ικανοποίησε και τους μαθητές αλλά και την ίδια την καθγήτρια. Για όσους  θέλετε να το δοκιμάσετε να φτιάξετε κι εσείς κάρτες μπορείτε να βρείτε  τις οδηγίες κατασκευής στο site: http://math-origami.blogspot.com/2011/12/blog-post.html

ΠΑΥΛΙΝΑ ΓΟΤΣΗ

Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου 2012

χωρίς να κινδυνεύει

0 σχόλια
ΠΩΣ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

  •  Να μη δίνει σε κανέναν, ακόμα και στον καλύτερό του φίλο, τον κωδικό πρόσβασής του στο Διαδίκτυο. Τα μόνα άτομα που θα πρέπει να γνωρίζουν τον κωδικό είναι οι γονείς του.
  •  Να μην απαντά σε ηλεκτρονικά μηνύματα με ύποπτο περιεχόμενο ή άγνωστο αποστολέα.
  •  Να μην απαντά σε ηλεκτρονικά μηνύματα που το κάνουν να αισθανθεί «άβολα». Σε περίπτωση που λάβει ένα τέτοιο μήνυμα, να μη διστάζει να το αναφέρει στους γονείς του ή σε κάποιο άλλο πρόσωπο που εμπιστεύεται.
  •  Αν αισθανθεί άβολα την ώρα που συνομιλεί μέσω chatroom, να διακόψει αμέσως τη συνομιλία.
  •  Να αποφεύγει να στέλνει τη φωτογραφία του και άλλα προσωπικά του στοιχεία μέσω διαδικτύου σε άγνωστα άτομα.
  •  Να σκεφθεί πολύ καλά ενδεχόμενη συνάντηση με διαδικτυακό φίλο και να ζητήσει την άποψη των γονέων σχετικά με αυτό το θέμα.
  •  Σε περίπτωση που αποφασίσει να συναντηθεί με το «διαδικτυακό του φίλο», να ενημερώσει οπωσδήποτε τους γονείς του ή κάποιο άτομο που εμπιστεύεται και να φροντίσει ώστε η συνάντηση αυτή να πραγματοποιηθεί σε δημόσιο χώρο.
  •  Να αναπτύξει κριτική διάθεση σε ό,τι διαβάζει στο Διαδίκτυο και να μην εμπιστεύεται αμέσως ό,τι δει σε αυτό.
  •  Να αναπτυχθεί μια σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ παιδιών και γονέων, ούτως ώστε το παιδί να συζητά με τους γονείς του και να τους αναφέρει οτιδήποτε βλέπει και ζει όταν σερφάρει στο internet . Είναι επίσης απαραίτητο οι ίδιοι οι γονείς να αποκτήσετε βασικές γνώσεις για το διαδίκτυο και να ενημερωθείτε σωστά ώστε να μπορέσετε να προσφέρετε στο παιδί σας την καθοδήγηση που είναι απαραίτητη κατά την πλοήγησή του στον κόσμο του διαδικτύου. Επίσης, η ανάπτυξη διαπροσωπικών σχέσεων με τα παιδιά σας και η αφιέρωση χρόνου σε αυτά είναι πολύ σημαντική.
Ειδικότερα:
  •  Μην απαγορεύετε στα παιδιά σας την πλοήγηση στο διαδίκτυο από τον υπολογιστή σας. Μπορούν να έχουν πρόσβαση σε αυτό από υπολογιστές φίλων, Ίντερνετ καφέ, ακόμη και από το σχολείο τους.
  •  Ενημερωθείτε για τη χρήση του διαδικτύου, τα οφέλη και τους κινδύνους του. Δώστε έμφαση στην ανακάλυψη ιστοσελίδων με ενημερωτικό, εκπαιδευτικό, ψυχαγωγικό περιεχόμενο και δραστηριότητες ανάλογα με την ηλικία του παιδιού σας.
  •  Να τοποθετήσετε τον Η/Υ σε κοινόχρηστο χώρο του σπιτιού (πχ. σαλόνι) και όχι σε υπνοδωμάτια.
  •  Να κάνετε την πλοήγηση στο διαδίκτυο μια οικογενειακή δραστηριότητα. Δεν είναι κακό να ζητήσετε από τα παιδιά σας να σας εξηγήσουν μερικά πράγματα.
  •  Να συζητήσετε με τα παιδιά σας:
  •  Για τους κινδύνους που ελλοχεύουν στα chatrooms .
  •  Για θέματα ασφάλειας που προκύπτουν από την πλοήγηση στο διαδίκτυο.
  •  Να συμβουλέψετε τα παιδιά σας:
  •  Να μην δίνουν τα προσωπικά τους στοιχεία, καθώς και λοιπές προσωπικές πληροφορίες σε άγνωστα άτομα.
  •  Να αρνούνται συναντήσεις με άτομα που γνώρισαν μέσω διαδικτύου. Να τους εξηγήσετε ότι οι άγνωστοι με τους οποίους θέλουν να συναντηθούν μπορεί να είναι επικίνδυνα άτομα.
  •  Να μην απαντούν σε δυσάρεστα ή επικίνδυνα μηνύματα που λαμβάνουν από το διαδίκτυο και να σας αναφέρουν αμέσως το περιστατικό.
  •  Να αφήσετε τα παιδιά να σας δείξουν τι μπορούν να κάνουν στο διαδίκτυο και να επισκεφτούν τις αγαπημένες σελίδες τους.
  •  Οι λογαριασμοί σύνδεσης με το διαδίκτυο πρέπει να είναι στο όνομά σας και να ελέγχετε οι ίδιοι τους κωδικούς πρόσβασης (username, password).
  •  Να συζητήστε με τα παιδιά σας, που κάνουν χρήση του διαδικτύου εάν βλέπουν κάτι που τους προκαλεί αίσθηση, φόβο, ανησυχία ή σύγχυση. Δείξτε τους πώς να κλείσουν την σύνδεση και τον υπολογιστή και ενημερώστε τα ότι δεν είναι δικό τους λάθος. Υπενθυμίστε στα παιδιά να ενημερώνουν πάντα έναν ενήλικα που εμπιστεύονται εάν δουν κάτι που τους ενοχλεί στο διαδίκτυο.
  •  Να χρησιμοποιείτε προγράμματα-φίλτρα γονικής προστασίας, που διατίθενται στο ελεύθερο εμπόριο και τα οποία απαγορεύουν τη σύνδεση σε ιστοσελίδες με κακόβουλο περιεχόμενο, χρησιμοποιώντας λέξεις-κλειδιά, ενώ παράλληλα καταγράφουν τη διαδικτυακή κίνηση του υπολογιστή.
  •  Να ελέγχετε το οπτικοακουστικό υλικό ( cds κλπ.) που κατέχουν τα παιδιά σας.
  •  Να απευθύνεστε στα Τμήματα Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος των Διευθύνσεων Ασφάλειας Αττικής (Λ. Αλεξάνδρας 173, Αθήνα)  τηλέφωνα επικοινωνίας 210-6476463 και 210-6476464.
ΠΗΓΗ: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ

Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2012

Μαθήματα

0 σχόλια
       ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ                  
Μαθήματα φωτογραφίας παρακολουθεί η δημοσιογραφική ομάδα του 3ου Γυμνασίου Γλυφάδας απο τον γυμναστή του σχολείου Κοντό Βασίλειο.Ο κ.Κοντός έχει σπουδάσει φωτογραφία και τώρα μεταφέρει μερικές απο τις γνώσεις του στους νεαρούς δημοσιογράφους του σχολείου μας. Στα μαθήματα που πραγματοποιήθηκαν κατα το μήνα Ιανουάριο ο κ.Κοντός μας μίλησε για διάφορες τεχνικές της φωτογραφίας,όπως την γωνία λήψης, το βάθος πεδίου κ.α. 
Τα παιδιά της ομάδας έχουν τις καλύτερες εντυπώσεις απο τα μαθήματα και έχουν αποκτήσει αρκετές  γνώσεις επάνω στην τέχνη της  φωτογραφίας.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΡΟΥΣΗΣ

Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2012

XAVIER DE BOUGE

0 σχόλια
 Η ΑΓΓΛΙΚΗ ΑΝΕΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥ 
ΣΕ 50 ΜΑΘΗΜΑΤΑ 

Η πρώτη μέθοδος εκμάθησης της Αγγλικής  γλώσσας, η οποία από το 1900 μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του '70 γνώρισε αρκετές επανεκδόσεις. 
 Ο σκοπός της μεθόδου είναι να μπορεί αυτός που την χρησιμοποιεί να διαβάζει, να γράφει και να μιλά την Αγγλική γλώσσα. Να επικοινωνεί με κάθε άνθρωπο για αυτό και αποφεύγει τις λέξεις και τις εκφράσεις που χαρακτηρίζονται "λόγιες" ή "ακαδημαϊκές".
Περιλαμβάνει τους απαραίτητους γραμματικούς και συντακτικούς κανόνες που χρειάζεται κάποιος να χρησιμοποιήσει την γλώσσα. Η παρουσίαση των γραμματικών κανόνων είναι ιδιαίτερα λειτουργική. Προσφέρει και την προφορά των λέξεων ώστε η επικοινωνία να είναι ζωντανή. 
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σήμερα , το μόνο πρόβλημα είναι  η μετάφραση αρκετών λέξεων στα Ελληνικά. Σήμερα , για παράδειγμα, την λέξη pen την μεταφράζουμε ως στυλό ή πένα. Το 1900 η λέξη που χρησιμοποιόταν ήταν γραφίδα, όπως λεγόταν τότε η πένα, το στυλό δεν είχε εφευρεθεί ακόμα.

Σάββατο 4 Φεβρουαρίου 2012

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2012

0 σχόλια
ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ


Ημερήσια διακύμανση των επισκέψεων στην ιστοσελίδα (πηγή:GOOGLE)
Τον Ιανουάριο η ιστοσελίδα δέχθηκε 7013 επισκέψεις και αποτελεί την υψηλότερη επίδοση μέχρι σήμερα. Η αντίστοιχη του 2010 ήταν 3948 επισκέψεις. 
Tα στατιστικά στοιχεία της ιστοσελίδας που παρουσιάζουμε προέρχονται από την αντίστοιχη υπηρεσία της GOOGLE. Παρουσιάζουν τους επισκέπτες της ιστοσελίδας ανά χώρα και συγκεκριμένα από τις δέκα πρώτες σε επισκεψιμότητα. Ακολουθούν οι προβολές της ιστοσελίδας ανά πρόγραμμα περιήγησης και ανά λειτουργικό σύστημα. Το χρονικό διάστημα που καλύπτουν τα στατιστικά που ακολουθούν είναι 2-31 Ιανουαρίου, διότι υποστηρίζεται ο μήνας των 30 ημερών.

 Προβολές σελίδων ανά χώρα
 
Ελλάδα........................5.888      
Κύπρος..........................502    
Γερμανία.........................177
Ρωσία............................105
Η. Π. Α............................37        
Ηνωμένο Βασίλειο...............22
Μολδαβία.........................15
Κίνα...............................11
Γαλλία.............................11
Ουκρανία.........................10
  Παγιώθηκε η σειρά των έξι πρώτων χωρών. Οι δε υπόλοιπες τέσσερις έχουν περιοδική εμφάνιση.       

Προβολές σελίδων ανά πρόγραμμα περιήγησης
Firefox.................... 2.366 (34%)        
Chrome....................2.125 (30%)
Internet Explorer.........1.824 (26%)
Safari..........................431 (6%)
Opera..........................57 (<1%)
Mobile Safari..................47 (<1%)
BingPreview....................6 (<1%)
chromeframe...................4 (<1%)
Mobile...........................3 (<1%)
Maxthon.........................2 (<1%)
Η συνεχής πτώση του  Internet Explorer είχε σαν αποτέλεσμα να σταθεροποιηθεί στην τρίτη θέση. Σταδιακή ανοδική προτίμηση  αποκτά ο  Safari. 

    
Προβολές σελίδων ανά λειτουργικό σύστημα

Windows........................6.224 (90%)
Macintosh...........................249 (3%)
iPad.................................161 (2%)
Linux................................147 (2%)
Android.............................48 (<1%)
iPod.................................22 (<1%)
iPhone...............................9 (<1%)
Ubuntu...............................2 (<1%)
BeOS.................................1 (<1%)
BlackBerry...........................1 (<1%)
 Η σχεδόν μονοπωλιακή με 99% που κατείχαν τα Windows πριν 15 μήνες με την σταδιακή μείωση της προτίμησης τους έφτασαν στο 90%. Ανερχόμενα σταθερά είναι τα  Macintosh  και τα  Linux. Το  iPad χρησιμοποιείται Σαββατοκύριακα και αργίες κατά κανόνα, τις καθημερινές τα ποσοστά του είναι περιορισμένα.

Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου 2012

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΚΩΜΩΔΙΑ

0 σχόλια
 Η ΦΑΥΣΤΑ
Η κωμωδία του Μπόστ Η ΦΑΥΣΤΑ παρουσιάζεται στο Κινηματοθέατρο ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ (Ανατολικής Ρωμυλίας & Γεννηματά) από το θεατρικό Εργαστήρι Βούλας, την Κυριακή 7 Φεβρουαρίου στις 7μμ. με ελεύθερη είσοδο.
Πρόκειται για μια πολύπλευρη θεατρική παράσταση, που προσφέρει άφθονο γέλιο και ικανοποιεί ακόμα και τους πιο απαιτητικούς θεατές. Το έργο γράφτηκε το 1963, στο οποίο ο Μποστ (ψευδώνυμο του Χρύσανθου  Μποσταντζόγλου), με το χαρακτηριστικό δεκαπεντασύλλαβο, σατιρίζει τη μικροαστική νοοτροπία και θίγει τα κακώς κείμενα και τη σοβαροφάνεια της ελληνικής κοινωνίας, οδηγώντας τους θεατές σε ένα ταξίδι λύτρωσης από τα συμπλέγματα και τα τις παγιωμένες λογικές που τους κατατρύχουν. Πραγματικότητα που διαιωνίζεται ως τις μέρες μας...
Ο Μποστ
Ακολουθεί η παρουσίαση του έργου  από τον ίδιο τον δημιουργο όπως δημοσιεύθηκε για τις ανάγκες της πρώτης παράστασης του έργου το 1965. "Είθισται, προ πάσης παραστάσεως, ο θεατρικός συγγραφεύς να απολογείται προς το κοινόν, είτε με σύντομο σημείωμα εντός του διαφημιστικού προγράμματος, είτε με φλύαρον διατριβήν εις τας φιλόξενους εφημερίδας, δια να κάνει κατανοητήν την «θέσιν» του. Στη «Φαύστα» θέσις δεν υπάρχει. Το έργο γράφτηκε σε στιγμή κεφιού και ούτε θυμάμαι να με «κούρασε; ούτε το «θέμα της να με απασχολούσε χρόνια». Το γραψα το καλοκαίρι το 63, φιλοδοξώντας να έχω στο συρτάρι κι ένα έργο που να μην είναι επίκαιρο και να μπορή να παίζεται ανεξαρτήτως εποχής. Την ιδέα την πήρα από μια «τραγική ιστορία» που είχα δώσει προ ετών ως σκίτσο στον «θεατή», τότε που ένας καρχαρίας στο Κερατσίνι έφαγε κάποιο παιδί που κολυμπούσε.
Το σκίτσο είναι του Μπόστ και το δημιούργησε πριν το 1965!
Αυτός στάθηκε ο πυρήνας της «Φαύστας», της «απολεστείς κόρης». Ποιητική αδεία, ο συγγραφεύς, το παιδί το έκανε κοριτσάκι και το εβάπτισε «Ριτσάκι», επειδή ήδη το δραματούργημα το είχε αρχίσει σε δεκαπεντασύλλαβο και τον εξυπηρετεί η πρωτότυπος ρίμα (αν του εχρειάζετο αγοράκι, να είσθε βέβαιοι, ότι, κατόπιν ωρίμου σκέψεως, θα το έβγαζε Γρηγοράκη). Αυτή ήταν η μόνη δυσκολία που αντιμετώπισε ο δραματουργός. Στο Κερατσίνι, το παιδί εξαφανίστηκε. Στη «Φούστα», το «Ριτσάκι» ξαναβρίσκεται με τους γονείς του, έπειτα από 20 έτη, βγαίνοντας από την κοιλιά του κήτους που ψαρεύει ο μανιώδης ψαράς πατέρας. Παρ όλο που κατ αρχήν το έργο γράφτηκε ως «σκηνικό παιχνίδι» στο σημείο αυτό όπου η κόρη αφηγείται για τις χώρες που είδε ταξιδεύοντας χρόνια σ όλες τις θάλασσες, θα γινόταν «πολιτικό» με την παρεμβολή μερικών στίχων τρεχούσης επικαιρότητας, και το Ριτσάκι θα έλεγε στους γονείς του γνώμες για το Βιετνάμ, για την Κύπρο και τον Άγιο Δομίνικο, που υποτίθεται ότι γνώρισε παραπλέοντας τις ακτές τους. Ο σκηνοθέτης όμως δεν ήθελε πολιτική και ο συγγραφεύς δεν επέμεινε. Τελικά το Ριτσάκι είπε μερικά ανώδυνα πράγματα για το Θιβέτ και τη Μογγολία και έτσι συγγραφεύς και σκηνοθέτης έμειναν φίλοι. Αυτό το καλό έχει η «Φαύστα». Συσφίγγει τους δεσμούς σκηνοθετών και δημιουργών.
Και αυτό είναι δημιούργημα πριν από το 1965.
Επιπροσθέτως έχει τας εξής πρωτοτυπίας και προσόντα: α) Με την παρεμβολήν 17 τραγουδιών γίνεται «μιούζικαλ» διαρκείας 2 ωρών. β) Αφαιρουμένων των τραγουδιών γίνεται «μονόπρακτον» μιας ώρας. γ) Δια της προσθέσεως 30-40 στίχων μεταβάλλεται εις έργον «πολιτικό» και δ) Δια της αφαιρέσεως των πολιτικών αιχμών γίνεται «σκηνικό παιχνίδι». Είναι, δηλαδή, έργον αυξομειούμενον εις διάρκειαν, κατάλληλον δι όλους τους θιάσους και δι   όλας τας σκηνάς, πράγμα που ουδείς συγγραφεύς κατάφερεν εις την παγκόσμιου δραματογραφίαν. Αισθάνομαι δε ιδιαιτέρως υπερήφανος, διότι αυτό που ο Σαίξπηρ και ο Αισχύλος δεν κατόρδωσαν να πραγματοποιήσουν το κατόρθωσα εγώ χωρίς να κουρασθώ πολύ. Έτερον δεν έχω να προσθέσω.
Μπόστ "
 

Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2012

ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ

1 σχόλια
ΜΟΥΣΙΚΗ

Η μουσική μας ομορφαίνει τη ζωή
και την ακούν όλοι οι άνθρωποι στη γη

Η μουσική είναι χαρά, είναι γιορτή
και παίρνουν μέρος όλοι οι άνθρωποι σ' αυτή

Εκφράζει συναισθήματα
λέξεις, σκέψεις της καρδιάς σκιρτήματα

Είναι φυλακτό στην καρδιά μας
σεντούκι μέσα στα όνειρά μας

Το κλειδί στις βαθύτερες αναζητήσεις μας
η κλειδαριά στις αναμνήσεις μας

Μια νεράιδα τη δημιούργησε στα δάση
και μούσα την έφερε μες τ' αγιάζι

ΣΣ. Το ποίημα αποτελεί εργασία που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο μαθήματος των Νεοελληνικών κειμένων της Καθηγήτριας Κατερίνας Αθανασίου.






Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2012

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΜΑΣ (7)

0 σχόλια
 Συμπεράσματα
  
Για να μπορέσουμε να γίνουμε παιδαγωγοί για τα παιδιά και τους εφήβους μας θα πρέπει πρώτα να φροντίσουμε να αποκτήσουμε μια γνήσια σχέση μαζί τους. Φοβάμαι δυστυχώς ότι πολλές φορές η επικοινωνιακή σχέση γονιού, παιδαγωγού με τους νέους είναι μια ανεκμετάλλευτη σχέση. Για να γίνει μια ουσιαστική η επικοινωνία μας με τους νέους της εποχής μας πρέπει να ακολουθεί το πρότυπο της συμβουλευτικής του Κυρίου. Το κοίταγμα με «την ψυχή στο βλέμμα»[11] είναι το βλέμμα του Ιησού όταν κοίταζε κατά πρόσωπο («ενέβλεπε» τους μαθητές του) ή όταν έβλεπε τους όχλους (Ματθ. 9,36). Είναι το βλέμμα που δεν είναι αδιάφορο, ψυχρό, άψυχο αλλά προέρχεται μέσα από τα σωθικά μας. Θωπεύει τους γύρω μας δίνει ελπίδα σ’ αυτούς που δεν έχουν, διώχνει το φόβο από τις καρδιές τους. Ο Χριστός δεν έδινε συμβουλές στερεότυπες. Οι απαντήσεις των γονιών και των συμβούλων δεν πρέπει να είναι στερεοτυπικές αλλά εξατομικευμένες.
            Στη σχέση αυτή υπάρχει αμφίδρομη ωφέλεια: Και οι συμβουλευόμενοι, δηλαδή τα παιδιά, με τη σειρά τους και με τον τρόπο τους συμβουλεύουν τους παιδαγωγού και τους γονείς τους αρκεί να υπάρχει ταπείνωση. Εκπαιδεύουν σε καταστάσεις και σε εμπειρίες τους μεγαλυτέρους τους, που ποτέ μέσα από τη θεωρητική κατάρτιση δε θα αποκτούσαν. Η Στάση ζωής του πνευματικού συμβούλου οφείλει να τον οδηγήσει στο να έχει ευήκοον ους και στα δικά του λεγόμενα και στο πώς ενδεχομένως να ακουσθούν από το νέο.[12]
            Θα πρέπει παράλληλα να παραπέμπουμε και σε άλλους, γιατί δεν πρέπει π.χ. οι γονείς να έχουμε αυτάρκεια ως παιδαγωγοί. Οι διακριτικοί πνευματικοί, οι ώριμοι κατηχητές, οι άξιοι δάσκαλοι και καθηγητές θα πρέπει να είναι αυτοί στους οποίους θα παραπέμπουμε τα παιδιά μας, όταν διαπιστώνουμε ότι δεν επαρκούμε ως γονείς. Ως πνευματικοί σύμβουλοι όλοι όμως θα πρέπει να αφηνόμαστε και στη Χάρη του Θεού που «θεραπεύει τα ασθενή και αναπληρώνει τα ελλείποντα». Η ύπαρξη ασθενών και ελλειπόντων σ’ αυτή τη σχέση δε μειώνει τους παιδαγωγούς. Η επίκληση της Θείας βοηθείας θα βοηθήσει τον πνευματικό οδηγό και το γονιό του 21ου αιώνα να αντέξει και να μη φοβηθεί το φορτίο ευθύνης προς τους νέους μας. «Ο Κύριος βοηθός! Ο Κύριος εμοί βοηθός και τίνα φοβηθήσομαι!» .
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
[11] Βλ Αλέξανδρου Μ. Σταυρόπουλου, Συμβουλευτική Ποιμαντική και Εξομολογητική, Διδακτικές σημειώσεις, Εκδ. Παν/ου Αθηνών, Αθήνα 2003, σ. 178-183. Στο βιβλίο αυτό, που ευχόμαστε σύντομα να κυκλοφορήσει και για το ευρύ κοινό, μπορεί κανείς να μελετήσει τη συμβουλευτική ποιμαντική ανθρωπολογία της Εκκλησίας μας (σ. 13-117), μια εισαγωγή στην επιστήμη και τέχνη της συμβουλευτικής ποιμαντικής (121-153), στάσεις και πρότυπα συμβουλευτικής ποιμαντικής επικοινωνίας (157-222) καθώς και θέματα ειδικής συμβουλευτικής ποιμαντικής (225-291).
[12] Όπου πιο πάνω σ. 164-170.