Τετάρτη, 7 Νοεμβρίου 2012

Φρούτα & Λαχανικά


Ξεχασμένοι θησαυροί της διατροφής μας!


Τα φρούτα και τα λαχανικά συνήθως δεν αποτελούν τις πρώτες επιλογές σου για σνακ ή για ένα ελαφρύ γεύμα. Κι όμως, είναι τόσο πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά που η κατανάλωσή είναι απαραίτητη καθημερινά.
Ειδικότερα, τα φρούτα και λαχανικά:

  • Λειτουργούν ως ασπίδα για τον οργανισμό λόγω των αντιοξειδωτικών ουσιών που περιέχουν
  • Χαρίζουν υγιές και λαμπερό δέρμα λόγω των βιταμινών που περιέχουν
  • Κρατούν σε καλή κατάσταση το πεπτικό μας σύστημα λόγω των φυτικών ινών που περιέχουν
  • Ενισχύουν την όραση, λόγω της βιταμίνης Α


Και επειδή, κάθε φρούτο και λαχανικό περιέχει διαφορετικά θρεπτικά συστατικά, για να είμαστε σίγουροι ότι προσλαμβάνουμε το σύνολο των συστατικών που χρειαζόμαστε πρέπει να προσπαθούμε να καταναλώνουμε φρούτα και λαχανικά από όλα τα τρόφιμα του «ουράνιου τόξου»:

Κόκκινο

  • Ντομάτες, καρπούζι, φράουλες, ρόδια, κόκκινη πιπεριά, μήλο, ραπανάκια

Πράσινο

  • Σπανάκι, πράσινη πιπεριά, μαρούλι, μπρόκολο, χόρτα, κολοκύθι, μπάμιες, αγκινάρες, ακτινίδια, αγγούρι, αρακάς

Πορτοκαλί

  • Κολοκύθα, καρότα, πορτοκάλια, ροδάκινα, μανταρίνια, βερίκοκα, πεπόνια

Κίτρινο

  • Ανανάς, μπανάνες, κίτρινες πιπεριές, σταφύλια, σταφίδες

Μπλε/μοβ

  • Βατόμουρα, μελιτζάνες, δαμάσκηνα, σταφύλια, σύκα, κεράσια, παντζάρια

Λευκό

  • Κρεμμύδια, αχλάδι, πατάτες, κουνουπίδι, μανιτάρια

ΠΗΓΗ: Εθνικό Σχέδιο Πρόληψης - Αντιμετώπισης Παχυσαρκίας  http://www.paidiaskisidiatrofi.gr/

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου