Πέμπτη, 11 Αυγούστου 2011

ΕΚΘΕΣΗ Οργανισμoύ Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (Ο.Ο.Σ.Α.)


ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ

Αρκετά αρνητικά ρεκόρ και δυσλειτουργίες παρουσιάζει το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, σύμφωνα με δημοσίευμα της Ζούγκλας  που αναφέρει πως διαπιστώνεται σε έκθεση του ΟΟΣΑ που παρέδωσε  στην υπουργό Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου ο γενικός γραμματέας του Οργανισμού Άνχελ Γκουρία.

"Χαμηλή" η πρόοδος των Ελληνόπουλων
Στην έκθεση διαπιστώνεται κατ' αρχάς ότι η Ελλάδα εμφανίζεται να υστερεί στο διεθνές πρόγραμμα μαθητικής αξιολόγησης PISA σε σχέση με τις χώρες που έχουν την ίδια ή χαμηλώτερη οικονομική ανάπτυξη, ενώ την τελευταία δεκαετία χώρες που ξοδεύουν το ίδιο ή χαμηλώτερο ποσό ανά μαθητή, σε σχέση με την Ελλάδα, εμφανίζουν μεγαλύτερη πρόοδο στις μαθητικές επιδόσεις. Αντίθετα, η πρόοδος των Ελλήνων μαθητών κινείται με πιο αργούς ρυθμούς.
Επισημαίνεται ακόμη ότι ο λόγος εκπαιδευτικός/μαθητές, καθώς και ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη, είναι από τους χαμηλώτερους στην Ευρώπη, ενώ οι εκπαιδευτικοί διδάσκουν τις λιγότερες ώρες την εβδομάδα σε σχέση με όλους τους ευρωπαίους συναδέλφους τους. Από την έρευνα των ειδικών του ΟΟΣΑ, πάντως προκύπτει ότι οι μισθοί των εκπαιδευτικών, στην Ελλάδα είναι χαμηλώτεροι από τον μέσο όρο των χωρών του ΟΟΣΑ. Παράλληλα, όμως, ο μέσος μισθός σε σχέση με τον αριθμό των μαθητών ξεπερνάει τον μέσο όρο των χωρών- μελών του Οργανισμού.

Το μικρότερο ποσοστό πτυχιούχων στην Ευρώπη
Η Ελλάδα είναι μια από τις ελάχιστες χώρες της Ευρώπης, όπου απουσιάζει ένα σύστημα αξιολόγησηςτων εκπαιδευτικών και του έργου τους όπως και αξιόπιστοι δείκτες μέτρησης της αποτελεσματικότητας και της ποιότητας του συστήματος.
Αν και διαπιστώνεται η θεαματική αύξηση του αριθμού των μαθητών που ολοκληρώνουν την δευτεροβάθμια εκπαίδευση και συνεχίζουν τις σπουδές τους στην τριτοβάθμια, επισημαίνεται ότι η Ελλάδα κατέχει το μικρότερο ποσοστό φοιτητών  ανάμεσα στις χώρες της Ευρώπης που ολοκληρώνουν τις σπουδές τους στον προβλεπόμενο χρόνο φοίτησης. Με άλλα λόγια, τα ελληνικά πανεπιστήμια διαθέτουν τον μεγαλύτεροαριθμό "αιωνίων" φοιτητών  σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Αναφέρεται, επίσης, ότι το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι ένα από το πλέον συγκεντρωτικά στην Ευρώπη, την ίδια ώρα που σε άλλες χώρες υπήρξε θεαματική απόκέντρωση με τα σχολεία και τα πανεπιστήμια να ανταπεξέρχονται με επιτυχία στις ανάγκες των μαθητών και των φοιτητών, αλλά και να βελτιώνουν  τις συνθήκες εργασίας του εκπαιδευτικού προσωπικού και των ερευνητών.

Αποφάσεις για αλλαγή του εκπαιδευτικού συστήματος
Οι συντάκτες της έκθεσης σημειώνουν, ακόμη ότι η μορφολογία του εδάφους, με τις πολλές μικρές ορεινές κοινότητες και τα μικρά νησιά, αποτελεί μια επιπλέον πρόκληση για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, προσθέτοντας ότι η εμπειρία από πολλές χώρες του ΟΟΣΑ αποδεικνύει ότι η αυτή η πρόκληση μπορεί να αντιμετωπιστεί με επιτυχία.
Στην έκθεση αναφέρεται ότι η σημερινή κυβέρνηση έχει προωθήσει σημαντικές μεταρρυθμίσεις στις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης αλλά καιτη διοικητική δομή του εκπαιδευτικού συστήματος. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στο θεσμό του νέου σχολείου και το νόμο- πλαίσιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Όπως επισημαίνεται, οι μεταρρυθμίσεις αυτές κινούνται στο πνεύμα των "καλύτερων πρακτικών που έχουν οιοθετηθεί στις χώρες του ΟΟΣΑ".
Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, το μεγάλο στοίχημα για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα βρίσκεται στην αποκέντρωση, γεγονός που επισήμανε και στις δηλώσεις του ο γενικός γραμματέας του Οργανισμού. Από την πλευρά της, η υπουργός Παιδείας έκανε λόγο για "ένα σύνολο εξαιρετικά σημαντικών συστάσεων και προτάσεων, τις οποίες πήραμε και παίρνουμε υπ' όψιν σε όλη την προσπάθεια των αλλαγών στην Παιδεία" και πρόσθεσε: "Η συνεργασία θα συνεχιστεί,γιατί χρειαζόμαστε τους καλύτερους από όλο τον κόσμο, όπως και τα καλύτερα παραδείγματα από όλο τον κόσμο".
[Αναδημοσίευση από την καθημερινή εφημερίδα των Κυκλάδων ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ]




1 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Δεν μπορώ να καταλάβω τι δουλειά έχει η σημαία των Ασιατών Τούρκων ανάμεσα σε σημαίες κρατών της Ευρώπης, και μάλιστα δίπλα στην ελληνική....

Δημοσίευση σχολίου