Τρίτη 13 Δεκεμβρίου 2011
Α.Ν.Μ.
ΑΝΕΚΔΟΤΑ ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ
Στιγμιότυπα από την ζωή του κορυφαίου Έλληνα πολιτικού, του Ελευθερίου Βενιζέλου, που διασώθηκαν από την προφορική παράδοση καταγράφει το ολιγοσέλιδο αυτό βιβλίο.
Ιστορίες που φανερώνουν τον χαρακτήρα του Εθνάρχη της πατρίδας μας όπως αυτός "πέρασε" στον κόσμο που τον πίστεψε και τον αγάπησε.
Δευτέρα 12 Δεκεμβρίου 2011
ΜΑΥΡΟΜΜΑΤΗ ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ
Η ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ
Τρεις φορές την εβδομάδα
κάνουμε γυμναστική
το σώμα μας να χτίσουμε
το μυαλό μας να φροντίσουμε
Κοιλιακοί, προσαγωγοί,
βόλεϊ και παιχνίδι,
είναι μια ώρα ξενοιασιάς
και ευχάριστο ταξίδι
Και αφού τελειώσει η ώρα μας
γυρνάμε στα θρανία
χαρούμενοι και γελαστοί
να μάθουμε ιστορία.
ΣΣ. Το ποίημα αποτελεί εργασία που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο μαθήματος των Νεοελληνικών κειμένων της Καθηγήτριας Κατερίνας Αθανασίου.
Σάββατο 10 Δεκεμβρίου 2011
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΜΑΣ (2)
- Σου είπα να μη ρωτάς γιατί να κάνω το ένα και γιατί το άλλο. Μόνο «μάλιστα» και «αμέσως θα το κάνω» θέλω να ακούω.
- Να μου ζητήσεις συγνώμη για τη συμπεριφορά σου και μπροστά στον κόσμο.
· Η τάση να εκλογικεύουμε όλα όσα λέμε, κάνοντας γενικεύσεις:
- Εγώ σε είχα προειδοποιήσει εγκαίρως αλλά εσύ δεν θέλεις να δεις λογικά την πραγματικότητα, ζεις στον κόσμο σου. Να ξέρεις ότι οι γονείς έχουν πάντα δίκιο.
· Οι κατευθύνσεις και οι αφοριστικές συμβουλές που δίνουμε:
- Εγώ αν ήμουν στη θέση σου θα ενεργούσα μ’ αυτόν τον τρόπο… Κοίταξε να με ακούσεις τι ακριβώς θα κάνεις γιατί εσύ θα χάσεις… η πείρα μου έχει διδάξει πολλά.
- Συγχαρητήρια που πήγες καλά. Είσαι καταπληκτικός αυτό βέβαια το αποτέλεσμα οφείλεται στη δική μου βοήθεια και τη δουλειά που κάναμε όλη τη χρονιά.
- Είστε τα καλύτερα παιδιά του κόσμου και ξέρω ότι τώρα που θα σας ζητήσω να με βοηθήσετε στο καθάρισμα θα το κάνετε πρόθυμα.
· Η τάση να δίνουμε ψυχολογικές ερμηνείες στη συμπεριφορά των νέων:
- Είσαι κομπλεξικός γι’ αυτό συνεχώς προκαλείς με τη συμπεριφορά σου.
- Είσαι ανόητος, δεν καταλαβαίνεις ούτε τα στοιχειώδη.
· Η προσπάθεια να αγνοήσουμε προβλήματα που μας θέτουν οι νέοι χωρίς καν να ακούσουμε το πρόβλημα και τα παράπονα τους:
- Αυτά που παρουσιάζεις ως πρόβλημα δεν είναι τίποτα, η γενιά μας είχε σοβαρά προβλήματα. Να σου πω εγώ για δυσκολίες που έζησα τότε που εγώ ήμουν μαθητής…
Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου 2011
CCleaner
ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ...!
Το CCleaner είναι μια ισχυρή εφαρμογή συντήρησης και καθαρισμού για τον υπολογιστή.
Οι λειτουργίες που είναι ικανό να πραγματοποιήσει κάνουν το PC να δουλεύει γρηγορότερα και με πιο αποτελεσματικό τρόπο.
Η λειτουργία του προγράμματος είναι να εντοπίζει και να αφαιρεί αρχεία ή τμήματα πληροφοριών πρόσφατα χρησιμοποιημένων: cookies, αρχεία πλοήγησης, προσωρινά αρχεία και άλλα.
Επίσης, το CCleaner αδειάζει τον Κάδο Ανακύκλωσης, καθαρίζει την κρυφή μνήμη, μεταξύ άλλων λειτουργιών που επηρεάζουν την απόδοση του PC.
Η εφαρμογή είναι εύκολη στη χρήση: πρέπει απλά να επιλέξετε στην αριστερή μπάρα του προγράμματος όλα όσα θέλετε να καθαρίσετε, και μετά να ξεκινήσετε τη διαδικασία γενικής συντήρησης. Οι παραπάνω διαδικασίες πραγματοποιούνται πολύ γρήγορα και τα αποτελέσματα είναι εκπληκτικά.
Οι λειτουργίες που είναι ικανό να πραγματοποιήσει κάνουν το PC να δουλεύει γρηγορότερα και με πιο αποτελεσματικό τρόπο.
Η λειτουργία του προγράμματος είναι να εντοπίζει και να αφαιρεί αρχεία ή τμήματα πληροφοριών πρόσφατα χρησιμοποιημένων: cookies, αρχεία πλοήγησης, προσωρινά αρχεία και άλλα.
Επίσης, το CCleaner αδειάζει τον Κάδο Ανακύκλωσης, καθαρίζει την κρυφή μνήμη, μεταξύ άλλων λειτουργιών που επηρεάζουν την απόδοση του PC.
Η εφαρμογή είναι εύκολη στη χρήση: πρέπει απλά να επιλέξετε στην αριστερή μπάρα του προγράμματος όλα όσα θέλετε να καθαρίσετε, και μετά να ξεκινήσετε τη διαδικασία γενικής συντήρησης. Οι παραπάνω διαδικασίες πραγματοποιούνται πολύ γρήγορα και τα αποτελέσματα είναι εκπληκτικά.

Την δωρεάν εφαρμογή του θα την βρείτε στη διεύθυνση: http://www.piriform.com/ccleaner και υποστηρίζει τα Λειτουργικά Συστήματα Win 98, 2000, Me,Windows Xp, Windows Vista, Windows 7.
Παναγιώτης Ζαφειρόπουλος
Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου 2011
Ευτυχισμένος όποιος σαν τον Οδυσσέα...
Διαγωνισμός για τη Γαλλοφωνία
Το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος (ΓΙΕ) και η Υπηρεσία Συνεργασίας και Μορφωτικής Δράσης της Πρεσβείας της Γαλλίας στην Ελλάδα, σε συνεργασία με τις γαλλόφωνες Πρεσβείες στην Ελλάδα, διοργανώνουν εναν διαγωνισμό ανοικτό προς όλους τους Έλληνες μαθητές και φοιτητές.
Η απονομή των βραβείων του διαγωνισμού θα λάβει χώρα στα πλαίσια της Εβδομάδας για τη Γαλλική Γλώσσα και τη Γαλλοφωνία, η οποία εορτάζεται κάθε χρόνο σε ολόκληρο τον κόσμο με επίκεντρο τη Διεθνή Ημέρα Γαλλοφωνίας. Η Εβδομάδα αυτή θα πραγματοποιηθεί φέτος από τις 14 εως τις 20 Μαρτίου 2012.
Και αυτή την χρονιά σας προσκαλείστε να παίξετε με τις λέξεις αλλά και με τις φιλοσοφικές έννοιες, αφήνοντας ελεύθερη τη δημιουργικότητα, την ποιητικότητα και την ευφευρετικότητά σας. Το θέμα που επιλέχθηκε είναι ο περίπλους του Οδυσσέα, η Οδύσσεια.
Καλείστε να συνδιάσετε το θέμα του Οδυσσέα με αυτό των 10 λέξεων, που επιλέχθηκαν από την Γενική Αντιπροσωπία για τη γαλλική γλώσσα και τις γλώσσες της Γαλλίας του Υπουργείου Πολιτισμού και Επικοινωνίας (DGLFLF)
Μια θεματική επηρεασμένη από τα πιο ενδόμυχα συναισθήματά μας: να αποκαλύψουμε ενα συναίσθημα, να εξομολογηθούμε ή να διηγηθούμε μια προσωπική ιστορία, να μοιραστούμε μια προτίμηση ή μια ιδιαίτερη κλίση, χρησιμοποιώντας τις λέξεις:
Ame, autrement, caractère, chez, confier, histoire, naturel, penchant, songe, transports
Οι διαγωνιζόμενοι είναι ταξινομημένοι σε τρεις κατηγορίες: μαθητές Δημοτικού, μαθητές Γυμνασίου, μαθητές Λυκείου και φοιτητές. Στις δύο πρώτες η συμμετοχή είναι μόνο συλλογική και στην τελευταία υπάρχει η δυνατότητα και της ατομικής.
Περισσότερες πληροφορίες θα τις αναζητήσετε στην διεύθυνση http://www.ifa.gr/index.php/el/2010-06-12-07-55-12/-2012/869--14-20032012
Οι δημιουργίες σας θα πρέπει να κατατεθούν το αργότερο μέχρι την Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου 2012. Θα δοθούν πολλά βραβεία ανά κατηγορία και ανά επίπεδο όπως διαμονή στη Γαλλία, αεροπορικά εισιτήρια, DVDs, CDs, αξιόλογα βιβλία, κόμικς, λεξικά.
Τρίτη 6 Δεκεμβρίου 2011
Με την αιγίδα του Δήμου Γλυφάδας
Ποδηλατοδρομία για το Διαβήτη

Ο διαβήτης είναι ένα ολοένα αυξανόμενο πρόβλημα υγείας παγκοσμίως. Ο διαβήτης δεν κάνει εξαιρέσεις: επηρεάζει άτομα σε όλες τις ηλικίες, πλούσιου και φτωχούς, σε όλες τις χώρες και δεν μπορεί να αγνοείται
![]() |
Η διαδρομή της ποδηλατοδρομίας. |
Ο Διαβήτης αποτελεί μια σοβαρή πάθηση, καθώς επηρεάζει τις ζωές όλο και περισσότερων ανθρώπων. Η Ελληνική Διαβητολογική Εταιρεία με την οργάνωση της Ποδηλατοδρομίας εστιάζει στις δυνατότητες της εκπαίδευσης και της πρόληψης εμφάνισης Διαβήτη, ενθαρρύνοντας την υιοθέτηση κατάλληλου προγράμματος σωματικής άσκησης και ισορροπημένης διατροφής. Σκοπός είναι να αναδειχθεί η συμβολή της άσκησης στον έλεγχο της γλυκόζης αίματος των ατόμων με Διαβήτη. Με βάση τα δεδομένα η άσκηση για τουλάχιστον 30 λεπτά ημερησίως μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2 σε ποσοστό 35-40%.
Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου 2011
ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ
ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Οι καθημερινές διατροφικές συνήθειες και η καθιστική ζωή επιβαρύνουν την ανθρώπινη υγεία. Ειδικότερα για τα παιδιά, οι συμπεριφορές και ο τρόπος ζωής τους επηρεάζεται από το κοινωνικό και φυσικό περιβάλλον (οικογένεια, φίλοι, γειτονιά, μέσα ενημέρωσης, ευρύτερο σχολικό περιβάλλον, σχολικές υποδομές, ποιότητα τροφίμων στο κυλικείο και άλλων χώρων που διαθέτουν τρόφιμα, πρόσβαση σε χώρους άθλησης και αναψυχής).
Η καταγραφή και η κατανόηση των επιδράσεων αυτών στη διαμόρφωση συμπεριφορών και δεικτών υγείας στους μαθητές θα βοηθήσει στον καλύτερο σχεδιασμό προγραμμάτων προαγωγής της υγείας και αναβάθμιση της ποιότητας ζωής μαθητών και γονέων.
Το πρόγραμμα ΕΘΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΓΕΙΑ: ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ, ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑΣ- ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΓΙΕΙΝΗ υλοποιείται από το Νοσοκομείο Παίδων "Π. και Α. ΚΥΡΙΑΚΟΥ" που εντάσσεται στο πλαίσιο δράσης του Υπουργείου Υγείας.
Οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα γονείς συμπληρώνουν σύντομο ερωτηματολόγιο. Οι μαθητές, που εγγράφως συγκατατίθονται οι γονείς τους, συμμετέχουν στις μετρήσεις:
- Μέτρηση βάρους, ύψους, περιμέτρου μέσης και λαιμού
- Μέτρηση αρτηριακής πίεσης
- καταγραφή διαιτητικού ιστορικού, για την αξιολόγησητων προσλαμβανομένων θρεπτικών συστατικών και εντοπισμό πιθανών ελλείψεων ή υπερβολικών προσλήψεων.
- καταγραφή των επιπέδων σωματικής άσκησης και φυσικής κατάστασης
- Κλινική εκτίμηση
Τα αποτελέσματα είναι εμπιστευτικά, ανώνυμα και τηρείται αυστηρά το ιατρικό απόρρητο. Οι γονείς όμως λαμβάνουν εγγράφως σε κλειστό φάκελο τα αποτελέσματα των παιδιών τους. Παράλληλα θα οργανωθούν ειδικές ενημερωτικές συναντήσεις για τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς και θα παρουσιαστούν τα ευρήματα της μελέτης.
Περισσότερες πληροφορίες δίδονται στο τηλέφωνο 210 7783307.
Την Παρασκευή δόθηκαν στους μαθητές τα ενημερωτικά έγγραφα και η δήλωση συμμετοχής η οποία πρέπει μέχρι την Τετάρτη να παραδοθεί στο σχολείο.
Σάββατο 3 Δεκεμβρίου 2011
Δραγώνα Κατερίνα
Άνοιξη
Λουλούδια ο κήπος γέμισε,
απ’ άκρη σ’ άκρη όλος,
χρώματα ξεπήδησαν παντού,
και ευωδιές ο τόπος.
Το μάτι ξεκουράζεται,
με τόση ομορφάδα,
η πλάση ξύπνησε ξανά.
Ζήτω η άνοιξη παιδιά!
ΣΣ. Το ποίημα είναι εμπνευσμένο από τις εποχές του χρόνου. Η εργασία αυτή πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος των Νεοελληνικών κειμένων της Καθηγήτριας Αικατερίνας Δοκοπούλου.
Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2011
ΑΡΙΣΤΕΙΑ ΠΡΟΟΔΟΥ ΚΑΙ ΗΘΟΥΣ Γ' ΤΑΞΗΣ
ΑΡΙΣΤΟΥΧΟΙ 2010-2011
Ο Σύλλογος των Εκπαιδευτικών απένημε τα αριστεία πρόοδου για την επίδοση και το ήθος τους κατά την σχολική χρονιά 2010-2011 στους μαθητές της Γ' τάξης:
Καρτσάνης Δημήτριος 19 και 10/13
Καλούπης Δημήτριος 19 και 8/13
Λίτου Νίκη 19 και 8/13Ζέβλα Δήμητρα-Μαρία 19 και 4/13
Τέγου Ωραιοζήλη-Ειρήνη 19 και 2/13Βεκράκη Αθηνά 19 και 1/13
Ιωάννου Παναγιώτα 19 και 1/13
Καρκάνη Ιωάννα 18 και 11/13
Κοκκινασίδης Αλκης 18 και 8/12
Ράπτη-Σταύρου Εβελίνα 18 και 5/13
Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου 2011
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΜΑΣ (1)
Στάση ζωής
Οι δεξιότητες επικοινωνίας είναι ικανότητες και τρόποι συμπεριφοράς που μας βοηθούν σε μια πιο καλή σχέση με τα πιο πολύτιμα όντα στη ζωή μας, τα παιδιά μας. Αντίθετα η έλλειψη τους δημιουργεί χάσμα, μεταξύ γονέων – παιδιών, παιδαγωγών-μαθητών, που στα χρόνια της εφηβείας και της πρώτης νεότητας εκδηλώνεται και ως χάσμα γενεών. Πολλές φορές οι γονείς αναρωτιούνται πώς τα καλά, υπάκουα και φιλότιμα παιδιά που είχαν δεν τα αναγνωρίζουν πια. Δεν επικοινωνούν καθόλου μαζί τους με αποτέλεσμα να γεμίζουν οι ίδιοι με άγχος και να αντιδρούν επιθετικά προς τους νέους. Αυτό όμως έχει αντίθετα αποτελέσματα, δηλαδή την σταδιακή αποξένωσή τους από τους νέους.


Αυτή η τέχνη της αγάπης, δηλαδή όπως έλεγε και ο Μ. Βασίλειος, το να «ζητάμε να μάθουμε πώς να αγαπάμε»[2], είναι έργο ζωής, όπως και ο πνευματικός μας αγώνας. Είναι μια συνεχής διαδικασία αυτογνωσίας, άσκησης «δια βίου». Η βελτίωση μας σ’ αυτή την τέχνη είναι συνεχής και χωρίς τέλος.

Η καθοδήγηση ασφαλώς χρειάζεται εκ μέρους των πνευματικών, γονιών και παιδαγωγών για την αντιμετώπιση των εφηβικών μεταπτώσεων. Οι έφηβοι χρειάζονται τους ενήλικες συμβούλους ως τους ώριμους που είναι πιο κοντά τους αλλά στο χρόνο και με τον τρόπο που αυτοί θέλουν. Τόσο η αδιαφορία όσο και η συνεχής παρέμβαση τους (η υπερπροστατευτικότητα) είναι στάσεις που πρέπει να αποφεύγονται. Αυτό γιατί και η συνεχής παρέμβαση κουράζει, εκνευρίζει και δεν ωφελεί τον έφηβο. Οι συμβουλές και οι καθοδηγήσεις των ενηλίκων οφείλουν να γίνονται με διακριτικότητα και απόλυτο σεβασμό της ελευθερίας των εφήβων. Ακόμη με μεγαλύτερη λεπτότητα οφείλουν πνευματικοί, κατηχητές, γονείς και παιδαγωγοί να ενσταλάξουν την «παραμυθία» της πίστεως μας στην ταραγμένη εφηβική ψυχή.
Κάποτε σ’ αυτή τη διαδικασία της επικοινωνίας πρέπει να εξαντλήσει ο γονιός τα αποθέματα της υπομονής του και να βρει το κουράγιο να κάνει ακόμη και χιούμορ. Αξιομίμητο παράδειγμα για όλους μας ο Γέροντας Παΐσιος που σε μια συνάντηση με νέους επιστράτευσε ψυχραιμία, φαντασία και το χιούμορ.

Το υπόβαθρο βέβαια αυτής της συμπεριφοράς δεν ήταν παρά μια στάση ζωής που σέβεται το πρόσωπο του άλλου και είναι πρόθυμο να δικαιολογήσει και την πιο ακραία και προκλητική συμπεριφορά απέναντι του. Η στάση ζωής αυτή για τον παιδαγωγό σημαίνει να σκύψουμε πραγματικά στα παιδιά μας προκειμένου, όπως παραπάνω ο Γέροντας Παΐσιος να αφουγκρασθούμε τα βαθύτερα κίνητρα της συμπεριφοράς τους.
-------------------------------------------------------------------------------------------
[1] Η Εισήγηση που έγινε στα πλαίσια της Σχολής Γονέων του Ι. Ναού Αγίων Αναργύρων Ηλιουπόλεως στις 12 Ιανουαρίου του 2004. Δημοσιεύτηκε στο βιβλίο: Σχολών Γονέων Κέντρου Στήριξης Οικογενείας Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, Αθήνα 2004 σ. 91-98.
[2] «Ὅτι μέν γάρ χρή ἀγαπᾶν ἀκηκόαμεν, πῶς δ’ ἄν τοῦτο κατορθωθείη μαθεῖν ἐπιζητοῦμεν» Μεγάλου Βασιλείου, Ὅροι κατά πλᾶτος, 2, PG 31, 908B.
[3] Παϊσίου Αγιορείτου Γέροντος, Λόγοι Α’ Με πόνο και αγάπη για τον σύγχρονο άνθρωπο, Εκδ. Ιερόν Ησυχαστήριον «Ευαγγελιστής Ιωάννης ο Θεολόγος», Σουρωτή Θεσσαλονίκης 1999, σ. 250-251.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)