Σάββατο, 20 Φεβρουαρίου 2010

έντυπο ΕΝΩΣΗΣ ΓΟΝΕΩΝ ΓΛΥΦΑΔΑΣ (προδημοσίευση)



ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ  ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ


Το σχολείο μας, το 3ο Γυμνάσιο Γλυφάδας, είναι από τα πιο σύγχρονα σε υποδομές, στην περιοχή μας. Διαθέτει ευρύχωρες αίθουσες, μεγάλο προαύλιο, κλειστό γυμναστήριο, βιβλιοθήκη, ειδικά διαμορφωμένες αίθουσες για τα εργαστηριακά μαθήματα και βεβαίως βιοκλιματικό προσανατολισμό. Ετσι υπηρετείται με άρτιο και αποτελεσματικό τρόπο η παιδαγωγική διαδικασία σε συνδυασμό με την καθημερινή προσπάθεια των εκπαιδευτικών να παρασύρουν τους μαθητές στο ταξίδι της μάθησης και της γνώσης, του προβληματισμού και της αμφισβήτησης ...


ΧΩΡΟΙ ΚΑΙ ΔΡΑΣΕΙΣ




ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
Το εργαστήριο ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ είναι από τα πιο οργανωμένα που υπάρχουν στην πόλη μας. Διαθέτει εργαλεία, μηχανήματα, πάγκους εργασίας και σχεδιαστήρια με τα οποία οι μαθητές δημιουργούν το θέμα που μελετούν. Η ολοκληρωμένη και διαθεματική προσέγγιση του θέματος μελέτης αποδεικνύει την λειτουργική αξία των διδασκομένων μαθημάτων της εκπαίδευσής μας και εισάγει τους μαθητές στην τεχνολογική σκέψη, απαραίτητο εφόδιο της σύγχρονης εποχής.



ΑΙΘΟΥΣΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ο κάθε μαθητής διδάσκεται να ανακαλύπτει τον κόσμο της πληροφορικής χειριζόμενος ατομικά τον υπολογιστή του, αφού η ευρύχωρη αίθουσα διαθέτει περιμετρικά δώδεκα ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Παρέχονται οι καλύτερες προϋποθέσεις για την εισαγωγή και την εμπέδωση του πιο απαραίτητου εργαλείου της εποχής μας.



ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΦΥΣΙΚΗΣ- ΧΗΜΕΙΑΣ

Με την εργαστηριακή πειραματική παρουσίαση των φυσικών και χημικών φαινομένων πετυχαίνεται η τεκμηρίωση και κατανόηση της θεωρίας, γίνεται ελκυστικότερος και πιο κατανοητός ο φυσικός κόσμος.

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Κάθε μαθητής καθισμένος στο εργονομικά σκαμπό του ανακαλύπτει την ομορφιά και τη δύναμη του φωτός, το μαγικό κόσμο των χρωμάτων και των σχημάτων, εκφράζει τον ψυχικό του κόσμο, δημιουργεί, σχολιάζει και υπηρετεί την ομορφιά.

 

ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
Η βιβλιοθήκη στο σχολείο μας είναι καθημερινά ανοικτή στον κόσμο της γνώσης και οι μαθητές μπορούν να επιλέγουν το βιβλίο που θέλουν να δανειστούν. Την χρησιμοποιούν επίσης οι καθηγητές για το μάθημά τους όταν επιδιώκουν την εναλλακτική προσέγγισή του από τα παιδιά μέσα από την πολυγνωμία που διαμορφώνουν οι συγγραφείς του κοινού θέματος.

ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΤΜΗΜΑ

Ξεκίνησε το 2003 και από τότε λειτουργεί ανελλειπώς με την έμπνευση και καθοδήγηση της κας Μίνας Νεγρεπόντη. Η μύηση στη θεατρική τέχνη και η περιπέτεια της διαδρομής, η συνεργατική δουλειά είναι το όφελος των μαθητών που συμμετέχουν. Για τους υπόλοιπους μαθητές μένει η απόλαυση της παρακολούθησης των παριστάσεων στο τέλος της χρονιάς στο θέατρο του Δήμου μας. Όρνιθες, Λυσιστράτη, Ζητείται Ψεύτης, ο Γυάλινος Κόσμος. Σίγουρα κάποιο θα έχετε δει!



ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Η Φυσική Αγωγή είναι η επιστήμη που ασχολείται με το πώς ο άνθρωπος θα γνωρίσει τη φύση του, τις πνευματικές και σωματικές του ικανότητες ώστε να πετύχει αυτοέλεγχο, δημιουργικότητα και φυσική υγεία. Το κύριο χαρακτηριστικό του ανθρώπου είναι η κίνηση για αυτό και η Φυσική αγωγή έγινε συνώνυμη με τον Αθλητισμό και τη Γυμναστική. Ξεκινώντας από αυτή τη φιλοσοφία και σε συνδυασμό με τις δυνατότητες που μας παρέχουν οι μεγάλοι χώροι για αθλοπαιδειές (κλειστό Γυμναστήριο, δύο Γήπεδα καλαθοσφαίρισης, δύο γήπεδα πετοσφαίρισης και άνετο χώρο για αγώνες ποδοσφαίρου) επιτυγχάνουμε άριστη φυσική κατάσταση και υψηλό επίπεδο γνώσεων των μαθητών μας.



ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Το πρόγραμμα που εκπονείται κατά το σχολικό έτος 2009-2010 στο σχολείο μας είναι : «Το Νερό στη Γλυφάδα: α) Θάλασσα» με υπεύθυνους καθηγητές τους : Λουμπαρδιά Ευγενία καθηγήτρια Πληροφορικής και Μακρογκίκα Ανδρέα καθηγητή Τεχνολογίας. Σκοπός του προγράμματος είναι τα παιδιά να μελετήσουν, να ερευνήσουν και να παρατηρήσουν την υπάρχουσα κατάσταση της θάλασσας και των ακτών αλλά και να εκφράσουν τις απόψεις τους για τη λειτουργική – οικολογική χρήση τους. Στα πλαίσια του προγράμματος αυτού πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Ευαισθητοποίησης που βρίσκεται στη Βουλιαγμένη και λειτουργεί η Αρχιεπισκοπή Αθηνών και στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Αργυρούπολης, όπου μάθαμε την αξία της ύπαρξης του νερού και έγιναν και εργασίες πεδίου στη Θάλασσα.

Το σχολείο μας έχει ενταχθεί στο Εθνικό Θεματικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευση «Νερό και Βιώσιμη ανάπτυξη» με συντονιστικό φορέα το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Εδεσσας.




ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑΣ

Το πρόγραμμα αυτό περιλαμβάνει βασικά μαθήματα δημοσιογραφίας που γίνονται από τους υπεύθυνους καθηγητές της ομάδας Μακρογκίκα Ανδρέα και Λουμπαρδιά Ευγενία και επαγγελματίες δημοσιογράφους. Προσδιορίζεται με πολλά παραδείγματα τι είναι η είδηση και τι δεν αποτελεί είδηση. Γίνεται αναφορά στον όρο «δημοσιογραφία» και στο έργο του ρεπόρτερ, στον τρόπο συγγραφής του δημοσιογραφικού κειμένου και στο πώς πρέπει να χειρίζεται τις ειδήσεις. Εκδίδεται έντυπο από τη δημοσιογραφική ομάδα του σχολείου με το όνομα «Το Διάλειμμα» και έχεις αναρτηθεί στο Διαδίκτυο blog (to-dialeimma.blogspot.com) με νέα από τη ζωή του σχολείου και την επικαιρότητα.


ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ - ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ
Στο σχολείο μας φέτος, όπως και κατά το σχολικό έτος 2008-09, γίνεται πιλοτικά μια διαθεματική εργασία, με δύο τμήματα της Β΄ Γυμνασίου, το Β1 και Β2, στα μαθήματα της Τεχνολογίας, της Πληροφορικής, των Μαθηματικών και της Φυσικής. Οι μαθητές με την κατασκευή, το χειρισμό ρομπότ και την ανάπτυξη δεξιοτήτων στις νέες τεχνολογίες δραστηριοποιούνται, πειραματίζονται, συζητούν, διατυπώνουν και ελέγχουν τις εικασίες τους, διερευνούν, συνθέτουν και δημιουργούν, αξιολογούν τους επιδιωκόμενους στόχους τους, κατανοούν έννοιες. Η κατασκευή των ρομπότ γίνεται στο εργαστήριο της Τεχνολογίας, με δομικά υλικά της Lego Mind storms ΝΧΤ πλαισιωμένα με αισθητήρες ήχου, υπερήχων, φωτός, επαφής και σερβοκινητήρες. Ο προγραμματισμός τους γίνεται με το λογισμικό m i n d s t o r m snxt.edu στο εργαστήριο της πληροφορικής. Η κατασκευή, ο χειρισμός των ρομπότ και ο προγραμματισμός τους προς ένα στόχο διδασκαλίας για κάθε μάθημα, δ η μ ι ο υ ρ γ ε ί ένα περιβάλλον ευχάριστο και πρωτόγνωρο για τους μαθητές οι οποίοι δείχνουν έντονη κινητικότητα και ενεργοποίηση . Συνεργαζόμενοι καθηγητές: Αρδαβάνη Καλλιόπη, Μακρογκίκας Ανδρέας, Ντάβαζλης Δημήτριος, Λουμπαρδιά Ευγενία, Σταθογιαννάκης Νίκος και η διευθύντρια του σχολείου Λέντζου Πηνελόπη. Το πρόγραμμα πραγματοποιείται σε συνεργασία με την ΑΣΠΑΙΤΕ και το ευρωπαιϊκό TereCoP το οποίο εκπροσώπεί η Φράγκου Στασινή.

ΣΣ Το παραπάνω κείμενο δημοσιεύεται  στην   εφημερίδα "η ΕΝΩΣΗ" (στήλη ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΔΡΩΜΕΝΑ) της ένωσης γονέων Γλυφάδας που θα κυκλοφορήσει, της οποίας δίπλα παρουσιάζουμε το εξώφυλλο . Το φωτογραφικό υλικό που συνοδεύει το κείμενο στην ιστοσελίδα μας προέρχεται από το αρχείο μας.








5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

lol

Ανώνυμος είπε...

gtpks

Ανώνυμος είπε...

souvlatzideeeeees

Ανώνυμος είπε...

gate 7 reeeeeee..!!!!!

Ανώνυμος είπε...

lol suvlatzides lei o allos!!!! ya xara

Δημοσίευση σχολίου